TAURON Dystrybucja - Zakończyło się naprawianie sieci energetycznej.
Gwałtowne i silne burze, które wystąpiły 8 lipca, spowodowały w wielu miejscach uszkodzenia sieci energetycznej i pozbawiły dostaw zasilania części klientów Tauron Dystrybucja. W kulminacyjnym momencie pozbawionych energii elektrycznej było około 450 tys. klientów (głównie na obszarze województw dolnośląskiego, małopolskiego i śląskiego).
Jak duża była skala żywiołu świadczą liczby:
- ponad 3 000 interwencji służb energetycznych
- ponad 90 uszkodzonych linii wysokiego i średniego napięcia
- ponad 700 zerwanych przewodów na sieci niskiego napięcia
- kilkadziesiąt złamanych i uszkodzonych słupów na liniach wysokich i średnich napięć
Szczególnie trudna sytuacja panowała w powiatach: bielskim, pszczyńskim, bieruńsko-lędzińskim, mikołowskim, rybnickim, raciborskim, wodzisławskim i na terenie Tychów i Jastrzębia Zdroju. Prace przy usuwaniu zniszczeń sieci trwały do niedzieli.
W pierwszej kolejności koncentrowaliśmy się na zapewnieniu bezpieczeństwa naszym klientom. Ponad 300 brygad energetycznych nieustannie pracowało przez ostatnie dni, by naprawić uszkodzoną sieć energetyczną i przywrócić zasilanie.
Pomimo dołożenia wszystkich starań i pracy naszych brygad przez 24 godziny na dobę nie do wszystkich klientów udało się przywrócić zasilanie w wymaganym umową czasie. Wszystkich, których dotknęły wyłączenia przepraszamy i prosimy o wyrozumiałość ze względu na masową skalę zniszczeń sieci energetycznej przez siły natury.
Informujemy, że zgodnie z prawem, jeśli czas usuwania awarii przekroczył 24 godziny, klientom Tauron Dystrybucja przysługuje bonifikata z tytułu niedostarczonej energii elektrycznej. Aby taką bonifikatę uzyskać, prosimy o wypełnienie wniosku umieszczonego na stronie internetowej i przesłanie na adres: Tauron Obsługa Klienta, 40-389 Katowice, ul. Lwowska 23 lub dostarczenie do najbliższego Punktu Obsługi Klienta - Mapa Punktów Obsługi Klienta